SPOMENIK MAJKLU DŽEKSONU (2014)
Posle njujorško–beogradske
priče Tamo i ovde (2009), reditelj Darko Lungulov predstavlja crnu
komediju o urušenoj i podignutoj nadi u odmirućoj srpskoj varošici.
Režija i scenario: Darko
Lungulov. Direktor fotografije: Mathias Schoeningh. Montaža: Dejan Urošević.
Scenografija: Kiril Spaseski. Muzika: Dejan Pejović. Kostimografija: Zora
Mojsilović. Uloge: Boris Milivojević, Nataša Tapušković, Dragan Bjelogrlić,
Emir Hadžihafizbegović, Toni Mihajlovski, Branislav Trifunović, Marko Janketić.
Trajanje: 95 min. Produkcija: Papa Films, Serbia / Av medien Penrose &
Penrose film, Germany / Dream factory & Aka Films, Macedonia / Propeler
film, Croatia.
Kada na ovim prostorima zaista podižemo spomenike poput ovog
u filmu Darka Lungulova (Brusu Liju, u Mostaru 2005. godine, Rokiju Balboi, u
Žitištu 2007), jasno je da je nešto trulo u državi Danskoj – ljudi žele da
veruju u neki pozitivan ideal, ali ga u svojoj okolini ne pronalaze. U ovom
filmu, pak, ljudima veru u bolji život pokušava da vrati Marko (Boris
Milivojević), isusoliki junak, čovek od elana, u crvenoj kožnoj jakni, koji se
ističe među pastelnim i svedenim bojama i uvek vedrim nebom. On učmaloj
zajednici pokazuje da su volja i vera sile koje menjaju stvarnost.
Marko je, zapravo, lokalni frizer, koji usled uklanjanja
socijalističkog spomenika sa trga dolazi na ideju da se na to mesto postavi
statua Majkla Džeksona, u nadi da će primamiti turiste, obnoviti aerodrom,
oživeti mesto, i privoleti natrag suprugu Ljubinku (Nataša Tapušković). Neizmerno požrtvovani
i uporni junak nailazi na slab odziv i nepoverenje letargičnih ljudi, neuračunljivu podršku predsednika zajednice,
vandalizam mladih nacionalista... U možda neočekivanom kraju, uz pomoć lokalnog
popa (Ljubivoje Bandović), i njegove ćerke (Emilija Terzić), strastvene obožavateljke
Džeksona, Marko uspeva da se izbori za svoje ideale, i postavlja temelje nade u
ovoj naizgled beznadežnoj varošici.
Spomenik Majklu
Džeksonu ima
zanimljivu temu i pozitivnu i plemenitu poruku, ali je slab kao komedija,
nezadovoljavajuć u glumačkoj i estetskoj izvedbi, i podseća nas da dobra ideja
ne znači i dobar film.
No comments:
Post a Comment