Film koji pokušava da istovremeno bude osvetnički triler, porodična drama sa izraženom socijalnom komponentom, rokenrol film nostalgije, tinejdž komedija o gubljenju nevinosti i državotvorno ostvarenje kojim će biti proslavljena samostalnost Crne Gore
Dječaci iz ulice Marksa i Engelsa, Crna Gora, 2014., drama, 95 minuta
Režija: Nikola Vukčević
Uloge: Momčilo Otašević, Goran Bogdan, Ana Sofrenović, Emir Hadžihafisbegović, Branka Stanić, Filip Đuretić, Anđela Mićanović
Već je krajnje vreme da crnogorska kinematografija izađe iz svojih
povoja. Tokom poslednjih godina bio sam u prilici da pogledam nekoliko
filmova iz Crne Gore, ali su svi od reda bolovali od dečjih bolesti i
bili krajnje diskutabilnog dometa. Bez obzira na svoju ambiciju i nešto
artikulisaniji pristup u odnosu na, recimo, famozni “As pik”, “Dječaci iz ulice Marksa i Englesa” ne uspevaju da zadovolje čak ni minimum kriterijuma potrebnih kako bi se preporučili izvan granica zemlje u kojoj su nastali.Režija: Nikola Vukčević
Uloge: Momčilo Otašević, Goran Bogdan, Ana Sofrenović, Emir Hadžihafisbegović, Branka Stanić, Filip Đuretić, Anđela Mićanović
Režiser/scenarista/producent Nikola Vukčević je do sada bio poznat po “Pogledu sa Ajfelovog tornja” (2005), svom dugometražnom debiju u kome je, koliko se sećam, bilo dosta plave boje i seksa. Na njegov drugi film se čekalo dugo, gotovo čitavu deceniju. Vukčević je u svom novom filmu „mnogo hteo, mnogo započeo”, ali je ta prevelika ambicija imala kobne posledice. “Dječaci iz ulice Marksa i Engelsa”, naime, donose prilično bizaran i krajnje neujednačen žanrovski melanž i pokušavaju da istovremeno budu osvetnički triler, porodična drama sa izraženom socijalnom komponentom, rokenrol film nostalgije, tinejdž komedija o gubljenju nevinosti i državotvorno ostvarenje kojim će biti proslavljena samostalnost Crne Gore. U tom mnoštvu međusobno nekompatibilnih tema i motiva dolazi, sasvim očekivano, do fatalnog kuršlusa. Film ne uspeva da profunkcioniše ni u jednom svom segmentu, pa u zbiru dobijamo jedno nemušto, nedorečeno ostvarenje koje se, ni pored najbolje volje, ne može shvatiti ozbiljno.
Priča “Dječaka…” se odvija u dva vremenska plana – u prvoj polovini devedesetih (1991-1994) i tokom 2009. godine, neposredno nakon pobede reprezentacije Crne Gore na Svetskom prvenstvu u vaterpolu. Kako je došlo do toga da glavnog junaka Stanka tumače dva glumca, ostaje nejasno. Otašević i Bogdan fizički nimalo ne liče jedan na drugog i uz to, bez obzira što je prvi od drugog mlađi deset godina, lako mogu da prođu kao vršnjaci. Konfuziju produbljuje i to što neke uloge u oba vremenska toka tumače isti glumci, dok su drugi, kao u slučaju Stanka, zamenjeni. Ton filma je neujednačen, kao da Vukčević nije mogao da se odluči da li snima komediju ili dramu. Prenaglašenost u glumi je svepristuna, ali je naročito primetna kod Ane Sofrenović i Emira Hadžihafizbegovića. Zbog over the top pristupa, film je na mahove nenamerno smešan (cross-dressing minijatura Slavka Kalezića je zaista urnebesna), ali uporno insistiranje na ozbiljnosti i angažovanosti onemogućava, avaj, da se trash potencijal filma u potpunosti razvije.
U vizuelnom pogledu, film je pristojan – direktor fotografije Dimitrije Joković poseduje zavidno iskustvo, što se vidi i u “Dječacima…” Momčilo Otašević i Goran Bogdan su pojavni i, u onoj meri u kojoj im je omogućeno, opravdavaju svoj leading man status. Takođe, treba pohvaliti i debitante Filipa Đuretića i Anđelu Mićanović – on je simpatičan i poseduje dar za komediju, a ona plavokosa lepotica koja obasja svaku scenu u kojoj se pojavi. Uz nešto mere i fokusa, film je mogao da, bez obzira na već mnogo puta viđenu postavku o sinu koji želi da osveti očevu smrt, prodiše i gledaocima ponudi solidnih sat i po u bioskopu. Ovako, “Dječaci…” su samo neartikulisana papazjanija na koju ćemo, kao uostalom i na sve druge recentne crnogorske filmove, brzo zaboraviti. Što brže, zapravo, to bolje.
Izvor: Pazi, snima se
No comments:
Post a Comment