Nenad Polimac se oprašta od Nikole Simića i Zorana Čalića.
Kad smo prvi put vidjeli Nikolu Simića u filmu „Sam“
Vladimira Pogačića, činio se kao predodređen za ozbiljne uloge. Bilo je to
1959., igrao je simpatičnog partizanskog dezertera, što je dotad bilo nečuveno,
a iste godine dobio je i stalni angažman u beogradskom Jugoslavenskom dramskom
pozorištu, u kojem je nastupao sve do početka ove godine. Ipak, ispostavilo se
da je rođeni komičar, a svoj je dar neumorno demonstrirao u predstavi „Buba u
uhu“, diplomskom radu Ljubiše Ristiće iz 1971., koja je opstala na repertoaru
puna četiri desetljeća, zabilježila je preko dvije tisuće izvođenja i opravdano
našla svoje mjesto Guinnessovoj knjizi
rekorda.
Rođen je 1934.,
njegov brat Slavko Simić također je bio poznati glumac, a na beogradskoj
kazališnoj akademiji od profesora ga se najviše dojmio Karlo Bulić. Od kraja
pedesetih razvio je nevjerojatnu glumačku aktivnost, kako u kazalištu tako na
filmu i televiziji, a naša ga publika osobito dobro zna po serijalu „Tesna
koža“, u kojem je glumio Dimitrija Mitu Pantića, prosječnog Jugoslavena protiv
kojeg su se svi urotili, od životnog standarda do vlastite obitelji. Prvi film
iz serijala, snimljen 1982., u zagrebačkim kinima imao je 130 tisuća
gledatelja: nedavna emitiranja na RTL-u pokazala su da takva vrsta humora ne prestaje
privlačiti publiku. Često je nastupao na Dubrovačkim ljetnim igrama, dok je
hrvatsku kinematografiju zadužio oporom ratnom komedijom „Hitler iz našeg
sokaka“ Vladimira Tadeja: igrao je „dobrog susjeda“, folksdojčera Leksija, koji
postaje kolaboracionist i za tu ulogu dobio 1975. Zlatnu arenu u Puli.
Simić je umro u
nedjelju u Beogradu, bio je već duže vremena teško bolestan, a istog dana
srpska komedija ostala je bez još jednog važnog protagonista, redatelja Zorana
Čalića. Već se bližio pedesetoj (rođen je 1931.) kada je napravio svoj prvi
uspješan film „Lude godine“, svojevrsno
upozorenje maloljetnicima da se klone seksa dok za to još nije vrijeme, no bio
je dostatno pronicljiv da shvati da se zlatni rudnik ne krije u mladim
protagonistima tog filma nego u njihovim roditeljima, koje su igrali Dragomir
Bojanić Gidra, Dara Čalenić, Marko Todorović i Jelena Jovanović Žigon: nastavak
„Došlo doba da se ljubav proba“ bio je veliki hit, uostalom kao i naredna
izdanja serijala. Kad mu se učinilo da se formula izlizala, Čalić je iste
likove ubacio u „Žikinu dinastiju“ i prebacio franšizu u „petu brzinu“. Bio je
jedan od rodonačelnika tipa komedija koje su se financirale predujmom
prikazivača, tako da nisu ovisili o državnim filmskim fondovima, koji su ionako
prezirali tu vrstu jeftine zabave. Osamdesete su bile njegovo zlatno razdoblje,
tijekom kojeg je snimio čak deset filmova, od kojih još jedino vrijedi
izdvojiti burlesku „Ćao inspektore“ s nevjerojatnim gay podzapletom.
Kako je devedesetih
kinematografija u Srbiji pod Slobodanom Miloševićem osiromašila, njegov koncept
se nije mogao održati, jer nije bilo novca ni za honorare. Nije više ni znao o
čemu bi snimao filmove, pa je znakovito da mu je zadnji redateljski rad
gangsterska parodija „Doviđenja u Čikagu“: broj gledatelja u odnosu na one koje
je nekad ostvarivala „Žikina dinastija“ bio je bar deset puta manji.
Izvor: Jutarnji list
No comments:
Post a Comment