Dimitrije je pogledao kompletan program FOKUS SKANDINAVIJA na ovogodišnjem FESTu, evo ukupnog utiska:
Program FOKUS SKANDINAVIJA je ove godine stavio akcenat na repertoarske filmove, pre svega Nordic Noir i manje na fantastiku. Repertoarski film sa Severa Evrope ponudio je veliko osveženje u proteklih pola decenije. Ekranizacije Stiga Lašona postale su internacionalni blokbasteri, PUSTI PRAVOG DA UĐE Tomasa Alfredsona dovela je i do holivudskog rimejka i do holivudske karijere za reditelja, sličnu sudbinu sačekao je i Danijel Espinoza koji je prvo debitovao u Americi ali biće i rimejkovan... Pored reditelja, Holivud je preuzeo i neke ondašnje glumce pruživši im munjevito napredovanje karijere, i ovih dana Džoel Kinaman ima rimejk ROBOKAPA u bioskopima a Numi Rapas i Mads Mikelsen imaju po nekoliko uloga u skupim blokbasterima. Isto važi i za kupovinu prava na tamošnje bestselere.
Ove filmove je naša publika imala priliku da pogleda u bioskopu, međutim oni nikada nisu bili sistematizovani kao ove godine na FESTu. U tom smislu, a sigurno i pod uticajem snažne ekspanzije skandinavskih televizijskih serija u poslednjih par godina, taj fenomen je prepoznat i kod nas.
Nažalost, čini se da se nordijski talas već pomalo potrošio, da su najbolji reditelji već otišli u Holivud, i da se u bioskopima često nalaze dela televizijskog kalibra. Otud, ova programska celina na ovogodišnjem FESTu ima punu opravdanost, jedino joj nedostaju filmovi koji bi je adekvatno obeležili.
ZA LJUBITELJE I POZNAVAOCE
POSLEDNJA BITKA Mikela Brene Sandemosea najavljena je kao spilbergovski avanturistički film i zbilja puno elemenata iz kanonskih Amblin filmova su tu - u centru priče je disfunkcionalna porodica u čijem centru je trauma koju zajedno treba da prevaziđu tokom potrage za relikvijama, kada se ispostavi da je jedan mitski događaj zapravo istina. Nažalost, Sandemose ne uspeva da dostigne ni Spilberga ni njegove učenike, ali pre može da dostigne tehničku egzekuciju akcionih sekvenci nego postavku likova i njihovih odnosa. Možda je reč o mentalitetskom problemu, ili kulturološkoj specifičnosti, međutim Sandemose nije spreman da decu učini preduzimljivijom a roditelje problematičnijima kao što to zahteva ova vrsta filma. Otud, POSLEDNJA BITKA povremeno uspeva da zaliči na PARK IZ DOBA JURE i slične filmove kada je akcenat na napetosti ali čim se fokus vrati na likove, pojavi se nostalgija za uporedivim savremenim Amblin-omažima kao što je Abramsov SUPER 8.
Fokus Skandinavija
POSLEDNJA BITKA
PIONIR
ZATVORENI SLUČAJEVI
SKRIVENO DETE
No comments:
Post a Comment