Novi kadar Đorđe Bajić je za hrvatski sajt Pazi, snima se, napisao prikaz filma ODUMIRANJE Miloša Pušića. Prenosimo ovu vrlo pohvalnu kritiku,
Na samom početku treba konstatovati i podvući: „Odumiranje“ je
jedan zaista ozbiljan i domaćinski snimljen film. Novosađanin Miloš
Pušić uspeva da izbegne tri najveća zla savremene srpske kinematografije
(amaterizam, anahronost i odsustvo ambicije) i isporuči kvalitetno
ostvarenje koje poseduje umetničku težinu i solidnost izrade u svim
segmentima. Već je ova činjenica sama po sebi veliki uspeh. U doba
sveopšteg fušeraja, Pušić je pokazao da u Srbiji još uvek postoji
reditelj koji poštuje i ne potcenjuje svoju publiku.
“Odumiranje” je zasnovano na istoimenoj pozorišnoj drami
Dušana Spasojevića o propasti srpskog sela. Spasojević je svoj dramski
tekst pretočio i u filmski scenario, ne gubeći iz vida da promena medija
zahteva ozbiljna strukturna pretumbavanja. “Odumiranje” je mnogo više od pukog filmovanog pozorišta. Za razliku od tematski sličnog i po godini proizvodnje bliskog “Leda” (2012.) Ane Bajić-Jočić, “Odumiranje”
uspeva da kamernu postavku i pozorišno poreklo preokrene u vlastitu
korist, nadogradi ih i zaokruži na sasvim zadovoljavajući način.
Glavni junak “Odumiranja” je Janko (glumi ga Branislav
Trifunović koji je i producent filma), mladić sa sela koji već godinama
fizikališe u Beogradu. Janko se vraća kući ali, kako će se uskoro
ispostaviti, ne sa namerom da ostane i zasnuje porodicu, već da proda
komad zemlje na kome se, eto dodatne komplikacije, nalazi grob njegovog
oca i krene dalje, u beli svet, u Švajcarsku, trbuhom za kruhom. Jankova
majka Milica (Dara Džokić) ne može da se pomiri sa njegovom odlukom, pa
između njih nastaje konflikt koji predstavlja okosnicu filma. Drugi
krak priče prati nedaće roditelja Jankovog najboljeg, sada pokojnog
druga – Strahinju i Jovanku (Boris Isaković i Jasna Đuričić, inače
bračni par i u stvarnom životu), te njihovu alkoholom načetu kćerku
Stamenu (Milica Janevski). Spisku bitnih likova treba dodati i Jankovog
prijatelja Geometra (Emir Hadžihafizbegović), sredovečnog zgubidana koji
se, bez obzira na sve nedaće i udarce, još uvek batrga i pokušava da iz
svog promašenog života iscedi i poslednju kap slasti.
Snaga Pušićevog filma pre svega leži u efektnoj režiji i glumačkim kreacijama. Pušićev prvi dugometražni film, “Jesen u mojoj ulici”
(2009.), nije privukao previše pažnje srpske javnosti – što je nepravda
imajući u vidu da se radi o sasvim solidnoj filmskoj priču o odrastanju
u siromašnom novosadskom predgrađu. Premeštajući radnju iz grada u
selo, Pušić i u novom filmu nastavlja da se bavi životima marginalaca,
gubitnika koji očajnički pokušavaju da se otrgnu iz svoje sivilom
prožete svakodnevnice.
Izvor: Pazi, snima se
No comments:
Post a Comment