TEKSTOVI NA BLOGU

Tuesday, October 15, 2013

PETAR BOŽOVIĆ JOŠ JEDNOM NAJAVLJUJE SMRDLJIVU BAJKU MIROSLAVA MOMČILOVIĆA

U novom filmu Miroslava Momčilovića "Smrdljiva bajka", ljubavnoj priči o dvoje ljudi koji žive u šahtu na đubrištu, koji su odustali od svega, ali imaju potrebu da budu zajedno, jednog od glavnih likova igra Petar Božović.

- Igrao sam razne bednike, u prethodnom Momčilovićevom filmu bio sam klošar, a sada sam avanzovao - igram kralja beskućnika. Film ne govori samo o ljubavi, to je priča o ljudima koji su pobegli od čitavog sveta, osim jedno od drugog, koji žive paralelni život na kontejnerima, u kome postoji ustrojstvo slično kao u našem životu - kaže Božović.

* Da li je određen datum početka snimanja, ili je čitav projekat i dalje finansijska avantura?

- Snimanje bi trebalo da započne na proleće, ako Momčilović ujuri pare. "Smrdljiva bajka" je bila pobednik na konkursu scenarija u Sarajevu, a zainteresovani su i mnogi evropski producenti koji hoće da daju finansijsku podršku, ali ne mogu ukoliko film prvo ovde ne dobije novac. Znamo koliko ovde ima novca, za kulturu je izdvojeno nula šest odsto budžeta, isto koliko je dozvoljeno promila alkohola za nas koji pijemo. Mi, inače, i najviše dajemo za kulturu, jer porez ide i od alkohola. U odnosu na to koliko u Srbiji ima pijanaca, da sve te pare završe u kulturi, ona bi cvetala. Ali, kradu nam fondove, kod nas je stalno neka fatamorgana.

* Gde će se 1. novembra, na dan 200. godišnjice Njegoševog rođenja, prikazati vaš film "Gorski vijenac"?

- Nemam pojma, a voleo bih da ga prikaže neka televizija, pre svega nacionalna. Ona po zakonu mora da brine o kulturnoj baštini, a pošto mi je RTS i pomogao da uradim taj film, nadam se da će se setiti zbog čega je važan 1. novembar. "Gorski vijenac" sam snimio davnih godina, kada me je zanimalo da li je moguće da se na osnovu optužbe jedne nastavnice, koja je Njegoša prijavila kao genocidnog pisca, podigne buka do bratoubilačkog rata. Onda sam mislio - nije valjda mala Crna Gora kriva za to, ona je "šaka jada što se bježe u ove planine, što se nešće u lance vezati". I nije - krivo je dugo nečitanje i neigranje tako vrhunskih dela, koje povlači i odsustvo generacijskog kritičkog odnosa, i stvara duhovnu, moralnu i obrazovnu nehigijenu.

Više ovde: http://novosti.rs/vesti/kultura.71.html:458969-Petar-Bozovic-Pijanci-najvise-ulazu-u-kulturu

No comments:

Post a Comment