TEKSTOVI NA BLOGU

Tuesday, September 10, 2013

13. SEPTEMBRA U DOB-u BEOGRADSKA PREMIJERA FILMA ŽIVAN PRAVI PANK FESTIVAL

Premijera dokumentarnog filma „Živan pravi pank festival“ održaće se 13. septembra u 20 časova u Velikoj sali Doma omladine Beograda. U filmu su prikazana četiri dana jednog pankera, autsajdera i ruralne legende Tomaševca i okoline. Više o filmu i glavnom liku govori nam režiser Ognjen Glavonić.

„Živan Pujić je moj dugogodišnji prijatelj kojeg sam, tokom godina, upoznavao kao pankera, pesnika, organizatora svirki i festivala, radio voditelja, frontmena pank benda, menadžera, poslastičara, uličnog prodavca novina, trgovca... On sam za sebe kaže da je tomaševački đilkoš, pank skitara, autsajder, ruralna legenda a ja dodajem da sve te titule ne mogu obgrliti sve ono što ga čini svojim, posebnim i zanimljivim, kao ni sve ono što ni on ni ja rečima ne umemo imenovati i objasniti. Filmom se to lakše uradi“, objašnjava Ognjen.

Razlozi koji su uticali na stvaranje filma jesu sličnost i bliskost snova režisera i glavnog lika, kao i entuzijazam i uverenje da ono čemu posvećujemo vreme ima nekog smisla. „Ono sto film čini interesantinm jesu Živanove metode organizovanja, razlozi za pravljenje jedne takve manifestacije u rodnom selu, njegove želje i nade koje tokom filma bujaju pred nama ali i sve prepreke, vidljive i nevidljive, koje stoje na njegovom strogo zacrtanom putu. Nadam se da će publika moći da vidi usmerenost i borbu pojedinca, čoveka sa margine, za svoj San, kao i okruženje koje ga, uz nemali broj ličnih problema, u tome koči i sputava. Čini mi se da je ta linija priče najbliža nečemu u čemu većina ljudi koje povezuje naš sistem i ovakav odnos prema kulturi i umetnosti, ume i može da se prepozna“, ističe Glavonić.

Pre beogradske premijere, film je prikazan u Novom Sadu na Cinema City-ju, uz sjajne reakcije publike. „Za vreme projekcije više sam slušao publiku nego film, a često jer je smeh bio glasniji od zvuka. Mislim da je to kul znak“, navodi Ognjen.

Nakon prikazivanja filma u Domu omladine Beograda, sledi premijera u Pančevu, rodnom gradu režisera. „Nakon beogradske premijere u DOB-u, sledi premijera u Pančevu 20. septembra. Ovaj film je finansiran sredstvima iz budžeta grada Pančeva, a budući da sam i ja Pančevac, radujem se i jedva čekam da upoznam društvo sa filmom na kojem sam radio poslednjih godinu dana. Nakon toga šaljemo film na festivale, da malo vidi sveta“, najavljuje Ognjen Glavonić.

Više informacija o filmu na:

http://www.domomladine.org/filmovi/premijera-dokumentarnog-filma-zivan-pravi-pank-festival/

https://www.facebook.com/events/435008633284096

Izvor: http://www.domomladine.org/vesti/ognjen-glavonic-o-premijeri-filma-zivan-pravi-pank-festival-u-dob-u/

No comments:

Post a Comment