TEKSTOVI NA BLOGU

Sunday, August 4, 2013

NATAŠA DRAKULIĆ O SERIJAMA LARIN IZBOR I ZAUSTAVI VREME I FILMU PUT RUŽAMA POSUT

Hrvatska telenovela "Larin izbor", koja se kod nas emituje na Televiziji B 92, zaintrigirala je gledaoce u celom regionu, pa i šire. Kako će se završiti topla mediteranska ljubavna priča i koji će izbor na kraju napraviti glavna junakinja zavisi od naše scenaristkinje Nataše Drakulić (urednice Dečjeg programa RTS).

Nataša je pritrčala u pomoć producentkinji i scenaristkinji Jeleni Veljači, kao i glavnom piscu Tomislavu Hrpki, ušla u srž priče i "živela splitski život" kako bi rasplela vrzino kolo u koje su se zapleli junaci hit serije.

* Hoćete li da otkrijete našim čitaocima u kom pravcu će se odvijati Larina priča?
 - Naravno da ne, s obzirom na to da našu publiku tek očekuju brojni zapleti. Ali pošto je serija već prikazana u Hrvatskoj, zahvaljujući modernim tehnologijama i ubrzanom gledanju, mnogi već znaju kraj. A kraj je onakav kakav bih i ja volela da vidim - srećan.
 
* Da li je bio izazov pisati telenovelu, naročito ako je to još pojačano činjenicom da ste je pisali za drugu zemlju?
- Telenovele su, šta ko god mislio o tome, veliki izazov za pisanje. Oduvek me je oduševljavalo to što kod telenovela, pogotovo sa španskog govornog područja, možeš da pogledaš tri, 29, 114 ili ko zna koju epizodu i u prvih pet minuta sve znaš - ko koga voli, ko kome radi o glavi, međusobne odnose. Telenovele su kao velika mapa, likovi su kao putevi koji se negde ukrštaju, negde račvaju, nekad i zagube, što možda zvuči smešno, ali kad ih ima stotinu, izgubi se nekad i pisac. Radnja "Lare" se događa u Splitu, najveći deo sniman je u studiju na Zagrebačkom velesajmu, a ja sam sedela na Zlatiboru i pisala svoje epizode. Takva je moderna tehnologija. Odrasla sam u Hrvatskoj, često boravim tamo, poslovno je to moja prednost.

* Gde ste pronašli inspiraciju za pisanje i da li Vam je bilo teško da se ubacite usred priče, koju je započela Jelena Veljača?
- Bilo mi je teško, jer sam "Larin izbor" samo sporadično gledala tokom odlazaka u Hrvatsku. Trebalo je savladati veliku količinu događaja koji su se desili u seriji i naći neko rešenje za kraj i tih mojih petnaest završnih epizoda. Veliku pomoć sam imala od produkcije, glavnog pisca Tomislava Hrpke i reditelja Branka Ivande.
Naravno pomogli su mi i naši glumci koji igraju u seriji, posebno Marija Karan i Jana Milić, koje su mi prepričavale radnju. Dešavalo se da mi vraćaju neke scene, jer su se slične stvari već dogodile, što samo govori da nema ničeg na ovom svetu što već nije izmišljeno.

* Pisali ste i scenario za seriju reditelja Darka Bajića "Zaustavi vreme". Prošlo je mnogo vremena od tada, da li postoji šansa da se negde emituje?
- Kao i svi koji su radili na ovom projektu, nadam se da je konačno završena pravno-birokratska problematika i da će tih 120 epizoda ugledati svetlo dana na nekoj domaćoj televiziji od jeseni. Bez obzira koliko je godina prošlo od snimanja, ta serija kao politička sapunica nije izgubila ni svoju autentičnost ni kvalitet. Jer umesto da produkcija domaćih projekata ide nabolje, mi stagniramo. Žao mi je zbog toga, zato što u tih pet godina od kada je završeno snimanje serije "Zaustavi vreme", izuzev serija "Ranjeni orao" i "Montevideo, Bog te video", na domaćim televizijama nije se pojavilo ništa što bi unapredilo televizijske standarde u estetskom smislu.

Više ovde:  http://www.novosti.rs/vesti/spektakl.147.html:447034-Natasa-Drakulic-Zlatibore-pitaj-Laru

No comments:

Post a Comment