TRILER sa lepim ženama u negližeu! Ovako reditelj i
koscenarista Milutin Petrović, za „Novosti“, najavljuje novi film
„Petlja“, čije je snimanje počelo pre desetak dana u Beogradu. U njemu
se ispred i iza kamere prepliću stvarne i fiktivne ličnosti, pa ćemo
tako na velikom platnu gledati koscenaristu ovog filma Sašu Radojevića,
reditelja Milutina Petrovića i umetnike Marinu Marković i Ljubomira
Šimunića.
Zaplet „Petlje“ nastaje kada atraktivnu frizerku
Nadu ubiju u njenom stanu. Istraga tužioca Radojevića usmerava na
umetnicu Marinu Marković koja je bila opsednuta Nadom. Paralelno sa
traganjem za ubicom, istražni sudija pokušava da sazna šta se dogodilo
sa Ljubomirom Šimunićem koji je misteriozno nestao, a u čijoj
zaostavštini su pronađene voajerske fotografije sa Nadom.
- „Petlja“ je erotika, voajerizam i paranoja. Beograd i ljudi koje volim. Ima i metafilmskih elemenata, dosta fotografija i alternativnih filmova Ljubomira Šimunića i video-radova Marine Marković - objašnjava Petrović za „Novosti“.
Autor hvaljenih filmova „Zemlja istine, ljubavi i slobode“, „Jug jugoistok“, sa Radojevićem je više od godinu dana radio na novom scenariju, a trenutno raspolažu sa desetak verzija. Koja će završiti u filmu, stvar je „pregovora“. A kome pripadaju zasluge za naslov „Petlja“?
- Moja teza je da živimo u petlji koja odvaja dosadašnju istoriju umetnosti i ono što će da bude nadalje. Sve do pre nekoliko godina „potražnja“ za golim telima, voajerstvom, bila je znatno veća od „ponude“. U tu „razliku“ se ugrađivala umetnost (svi ti aktovi, religiozne figuracije). Sa dolaskom besplatne internet pornografije sve se zauvek promenilo. Likovna umetnost, a sa njom i film mora da smisli neko drugo gorivo ili da nestane.
Do koje mere umetnost može i sme da se prilagođava vremenu?
- Umetnost je „mesto“ gde se već vekovima okuplja ogromna količina prevaranata i lezilebovića, pa mi je teško da je sad nešto mazim ili objašnjavam. Mi „Petlju“ snimamo zato što imamo nešto da kažemo, i to što hoćemo da kažemo ne može drugačije da se „izgovori“ nego tim složenim i prelepim jezikom pokretnih slika. Svet je imao potrebu za tim jezikom još u prošlom veku, pa su ga titani poput Grifita, Bastera Kitona, Volša, Forda, Hičkoka izmislili. A mi sad možemo još malo da ga prilagođavamo vremenu.
Na pitanje da li se ostvarenja koja se snimaju čak i mobilnim telefonima mogu nazvati filmom, Petrović odgovara:
- Važan je samo filmski jezik, rezolucija slike je manje važna. Da li je ulje na platnu slikano tankim ili debelim četkicama? Da li Marina Abramović sedi na stolici od čamovine ili mahagonija? Eto toliko je važno da li je film 4K ili snimljen ajfonom.
PODELA I PREMIJERA
GlumaČka ekipa „Petlje“, koju čine i Ljuma Penov, Tatjana Venčelovski, Amra Latifić, i Ivan Zarić, snimila je više od pola filma. Poslednja klapa pašće tokom juna, a potom sledi montaža. Ako sve bude teklo po planu, reditelj Petrović najavljuje da će film u oktobru biti spreman za premijeru.
Izvor: Novosti
- „Petlja“ je erotika, voajerizam i paranoja. Beograd i ljudi koje volim. Ima i metafilmskih elemenata, dosta fotografija i alternativnih filmova Ljubomira Šimunića i video-radova Marine Marković - objašnjava Petrović za „Novosti“.
Autor hvaljenih filmova „Zemlja istine, ljubavi i slobode“, „Jug jugoistok“, sa Radojevićem je više od godinu dana radio na novom scenariju, a trenutno raspolažu sa desetak verzija. Koja će završiti u filmu, stvar je „pregovora“. A kome pripadaju zasluge za naslov „Petlja“?
- Moja teza je da živimo u petlji koja odvaja dosadašnju istoriju umetnosti i ono što će da bude nadalje. Sve do pre nekoliko godina „potražnja“ za golim telima, voajerstvom, bila je znatno veća od „ponude“. U tu „razliku“ se ugrađivala umetnost (svi ti aktovi, religiozne figuracije). Sa dolaskom besplatne internet pornografije sve se zauvek promenilo. Likovna umetnost, a sa njom i film mora da smisli neko drugo gorivo ili da nestane.
Do koje mere umetnost može i sme da se prilagođava vremenu?
- Umetnost je „mesto“ gde se već vekovima okuplja ogromna količina prevaranata i lezilebovića, pa mi je teško da je sad nešto mazim ili objašnjavam. Mi „Petlju“ snimamo zato što imamo nešto da kažemo, i to što hoćemo da kažemo ne može drugačije da se „izgovori“ nego tim složenim i prelepim jezikom pokretnih slika. Svet je imao potrebu za tim jezikom još u prošlom veku, pa su ga titani poput Grifita, Bastera Kitona, Volša, Forda, Hičkoka izmislili. A mi sad možemo još malo da ga prilagođavamo vremenu.
- Važan je samo filmski jezik, rezolucija slike je manje važna. Da li je ulje na platnu slikano tankim ili debelim četkicama? Da li Marina Abramović sedi na stolici od čamovine ili mahagonija? Eto toliko je važno da li je film 4K ili snimljen ajfonom.
PODELA I PREMIJERA
GlumaČka ekipa „Petlje“, koju čine i Ljuma Penov, Tatjana Venčelovski, Amra Latifić, i Ivan Zarić, snimila je više od pola filma. Poslednja klapa pašće tokom juna, a potom sledi montaža. Ako sve bude teklo po planu, reditelj Petrović najavljuje da će film u oktobru biti spreman za premijeru.
Izvor: Novosti
No comments:
Post a Comment