TEKSTOVI NA BLOGU

Thursday, December 19, 2013

KARANOVIĆ SE POVLAČI IZ REŽIJE


Udruženje filmskih umetnika Srbije na svečanosti koja je organizovana u Dvorani Doma sindikata dodelilo je svoje tradicionalne nagrade - za celokupno stvaralaštvo i doprinos srpskoj kinematografiji nagrađeni su reditelj i scenarist Srđan Karanović, i filmski snimatelj Predrag Pega Popović. Godišnju nagradu dobio je Dušan Joksimović, za snimateljski rad u filmu "Falsifikator", a Diplomu UFUS-a za izuzetan filmološki doprinos u oblasti istraživanja animiranog filma dobio je Božidar Zečević, za delo "Bikić studio između Dionisa i Sizifa".

U izjavi za "Novosti", Karanović je rekao da priznanje UFUS-a za njega ima posebnu, i na neki način "familijarnu" dimenziju:
- Naravno da sam srećan - to je nagrada koja raduje, jer sam je dobio kod kuće, od esnafa. To je nagrada koja je značajna i zbog toga što sam je dobio u isto vreme kad i Predrag Pega Popović, koga poznajem od davnih dana Kino kluba Beograd, s kojim sam studirao u Pragu, s kojim sam uradio mnoge emisije, i s kojim sam sarađivao na filmu. Drago mi je što je Dušan Joksimović dobio godišnju nagradu, on je moj bivši student, i student Pege Popovića, pa je ta "familijarnost" koja se dogodila ove godine za mene vrlo lepa i vrlo potresna - možda me zato ovo priznanje malo više raduje nego razne nagrade po inostranstvu.

Reditelj čija su dela danas i metafora najboljeg perioda srpske kinematografije, nije odustao od odluke da se povuče sa filma:
- Ne vraćam se režiji, rekao sam da posle "Bese" više neću snimati, i to je definitivno. Jednostavno, više nisam za to pogodan - istakao je Karanović.

Nagrada UFUS-a značajna je i Predragu Pegi Popoviću, jednom od osnivača katedre za kameru na FDU u Beogradu, prvom diplomiranom filmskom snimatelju u Jugoslaviji, koji je snimio oko 26 igranih filmova ("Sutjeska", "Užička republika", "NjR - misterija organizma", "Kordon" , "Usijanje", rani radovi Lordana Zafranovića, opus Dragana Kresoje "Oktoberfest", "Još ovaj put", "Original falsifikata", "Kraj rata", "Pun mesec nad Beogradom"....).
- Uvek raduje kada kolege smatraju da je nečiji rad ostavio trag, i imao uticaja u profesiji - rekao je Popović.

Snimatelj Dušan Joksimović zahvalio je na nagradi i kolegama, i reditelju filma "Falsifikator" Goranu Markoviću, a filmski teoretičar Božidar Zečević podsetio je da bez kritike nema ni filma.

Izvor: Novosti 

No comments:

Post a Comment