TEKSTOVI NA BLOGU

Thursday, September 5, 2013

PETAR BOŽOVIĆ O ULOZI U SMRDLJIVOJ BAJCI I O STANJU U DRUŠTVU

Doajen srpske glumačke scene Petar Božović priprema se za snimanje novog filma reditelja Miroslava Momčilovića “Smrdljiva bajka” u kojem igra kralja klošara. Snimanje bi trebalo da počne krajem godine ako budu obezbeđena sredstva.


- Napredovao sam. U Momčilovićevom prošlom filmu bio sam samo klošar, a sad sam avanzovao i igram kralja klošara. Sjajan scenario. Realna priča o trenutku u kojem se nalazimo. Ovaj scenario pobedio je u Sarajevu na nekom festivalu, stranci su zainteresovani da ulože pare, ali niko ne želi da povuče konkretne poteze ako iza toga ne stoji Ministarstvo kulture, a oni su odavno digli ruke od filma. Zamislite koliko je teško i jadno stanje u kulturi kad za ovakav film nema podrške. Ja nisam ljubitelj čitanja tih scenarija, a ovaj nisam mogao da ispustim iz ruku - rekao je Božović za “Blic”.

Pored njega u filmu bi trebalo da igraju Mirjana Karanović, Emir Hadžihafizbegović, Bogdan Diklić. Božović kaže da se radi “o nekoj vrsti metafore, izgnanstva u sopstvenom narodu, osećaja duhovne klaustrofobije”.


- Odluka da za takav film nema para, stvarno ne znam šta bih rekao. Mi slavimo Konstantina, a Evropa nas ni ne gleda, dajemo tu ogromne pare, a ne sećamo se jubileja 200 godina od najvećeg srpskog pesnika vladike Njegoša - kaže veliki glumac.


On kaže da smo mi trenutno jedna nevaspitana nacija koja živi u “fazonu emisija sa turbo folk televizija”.


- Narodna muzika je nešto najlepše što imamo. Takve emisije su to uništile. Da ne govorim o oblačenju i modelu ponašanja! Ne radi se to slučajno i besciljno. Prvo ti unište kulturu. Na primer, kad ne razumeš spikera na Televiziji Beograd šta priča: “On je megastar u bekstejdžu”, “Jao, moja baka u Šumadiji ima sjajne specijalitete domaće kuhinje”... naravno da ne znaju više za to jer se hrane u „Mekuuu“.


Na pitanje da li će Ivan Tasovac podržati snimanje “Smrdljive bajke” i uspeti da zaustavi sunovrat kulture u našoj zemlji, Božović nema odgvor.


- To vam je isto kao da čoveka pošaljete na Goli otok, pa ako ispliva, dobro je, ako ne, udaviće se. Stalno ponavljam onu Čerčilovu rečenicu, kada mu tokom bombardovanja dolazi jedan ministar i kaže da se hitno moraju rezati troškovi, prvenstveno oni u kulturi. A on ga pita: “Dobro, šta vi mislite - a šta mi branimo”? Razumete? Pa i valjda branimo Miroslavljevo jevanđelje, Studenicu, to branimo! Ne branimo sigurno splavove - poručio je Božović.

Više ovde: http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/403134/Petar-Bozovic-Postao-sam-kralj-klosara

No comments:

Post a Comment