TEKSTOVI NA BLOGU

Tuesday, July 30, 2013

GORAN MARKOVIĆ O FALSIFIKATORU, MILANSKOM EDIKTU, MINISTARSTVU KULTURE, NOVOJ VLASTI, NOVOM MINISTRU KUTURE, HERCEGNOVSKOM FESTIVALU I SRPSKIM IZBEGLICAMA IZ HRVATSKE

Govoreći o hercegnovskom festivalu, kinematografiji u Srbiji, Goran Marković, između ostalog, veli:

- Kinematografiju u Srbiji su, kao što je poznato, odbacile državne institucije. Ona im ne treba, imaju bolje, rodoljubivije stvari za finansiranje. Film smatraju izdajničkom, antisrpskom delatnošću apriori. Ne veruju da kinematografija može biti nečemu korisna. Posledice snose filmski radnici sada, a svi ostali će kasnije
.
A na pitanje šta nas na kulturnoj sceni Srbije, i ne samo na njoj, čeka s jeseni, čuveni reditelj odgovara:

 - Borba protiv primitivizma i mraka koji glavno uporište ima u trenutnoj vlasti.
Upitan ima li nečeg posebnog u tome što njegov film otvara Montenegro film festival, kulturni događaj čiji su počeci posvećeni upravo umetnosti režije.
 
- Pa, ima - kaže Marković, i dodaje:
 
- Ja sam učestvovao na prvom hercegnovskom festivalu i, koliko se sećam, dobio sam prvu nagradu za režiju. Kasnije sam učestvovao još nekoliko puta kao autor i dva puta bio član žirija. Za taj festival me vežu najlepše i jedna strašna uspomena. Naime, 1995. godine sam posle festivala krenuo za Beograd i usput susreo kolone izbeglica iz Hrvatske. To je bio užasan prizor i ja sam se osećao strašno posramljenim zato što učestvujem na nekakvoj svetkovini dok moji sunarodnici u isto vreme pate.

 Novi ministar bi mogao biti policajac
 
- Posle godinu dana postalo je jasno da aktuelna vlast smatra da je kultura nešto štetno, opasno po nju. Praktično je ukinuto finansiranje kulturnih institucija i projekata i počelo pojedinačno finansiranje projekata koji pripadaju konceptu takozvane patriotske kulture. Koliko znam, postoje desetine službenika u Ministarstvu kulture koji su zaposleni isključivo na organizaciji raznih igrokaza na temu Milanskog edikta, koji nisu ništa drugo do najobičniji kič. Očekujem da novi ministar bude mnogo rigidniji od dosadašnjeg, po mogućstvu nekakav policajac ili tome slično, koji će posao privesti kraju - kaže Goran Marković komentarišući aktuelnu situaciju u srpskoj kulturi.

Više ovde:  http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/396280/Goran-Markovic-o-filmu-vlasti-buducem-ministru-policajcu-Ceka-nas-borba-protiv-primitivizma-i-mraka

No comments:

Post a Comment