TEKSTOVI NA BLOGU

Sunday, June 9, 2013

SRĐAN DRAGOJEVIĆ O REZULTATIMA KONKURSA FCS-a

Srđan Dragojević peti put u svojoj karijeri odbijen je na konkursu Filmskog centra Srbije za sufinansiranje igranog filma, ali je apsolutni pobednik kada su u pitanju ostale kategorije u kojima su on i njegova Producentska kuća “Delirijum” dobili sredstva za nekoliko projekata.

- Srećan sam, naravno, uvek kada dobijem nešto, jer moram da priznam da, evo, na poslednjih pet konkursa za sufinansiranje proizvodnje filma nisam prošao, pa je ovo možda neka mala kompenzacija za to što opet nisam dobio za igrani film. Sa druge strane, ne mogu da se žalim jer sam navikao da budem odbijan i onda svako biranje nečega što radim ili sam na neki način umešan mi je drago - kaže Srđan Dragojević za “Blic”.

Za projekat „Čudo“ u “Poskokovoj dragi” Dragojević je dobio 50.000 evra. Kaže da je zadovoljan i novcem koji je dobio za ostale projekte.

- Da, moja kompanija koju imam sa Biljanom Prvanović je dobila novac za film Rajka Grlića. To je reditelj kome sam se divio još kad sam bio tinejdžer i velika mi je čast da sarađujem sa njim. I dobili smo za Vinka Modendorfera, slovenačkog reditelja, sa kojim smo bili koproducenti već dva puta i koji je dva puta bio u Veneciji u zvaničnom programu. Takođe, izuzetno mi je drago što sam dobio na konkursu za razvoj projekta jer moj scenario treba da režira Dušan Lazarević, sa kojim sam još davnih dana maštao da upišem režiju, pa je on upisao u Londonu, a ja u Beogradu. On je tamo ostvario zapaženu karijeru televizijskog reditelja, a ovo bi mu bio debitantski film i užasno mi je drago što jednom od najboljih prijatelja pomažem u tako nečemu. Izuzetno mi je drago da sam dobio 150.000 dinara za razvoj scenarija.

Postojala je kritika da je to malo novca, ali u ovim užasnim vremenima krize recimo da je to pet prosečnih plata, i to uopšte nije mala suma. Ja pišem scenarija malo brže, pa će mi plata biti malo veća - objašnjava Dragojević.
Na konstataciju da je novi upravni odbor FCS iznenada skratio listu onih kojima se odobravaju sredstva, Dragojević kaže da za takav potez ima razumevanja. Prema njemu, obećanja prethodnog upravnog odbora su bila nerealno visoka.
- Naime, njima je obećano šest miliona evra za dva konkursa, a u ovim vremenima to su astronomske cifre. Kada bismo mi mogli da imamo dva konkursa godišnje sa po milion evra i da dobiju tri ili četiri igrana filma sa akcentom na debitante, to ne bi bilo loše - priča reditelj.

Više ovde:  http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/387044/Dragojevic-sampion-konkursa-Filmskog-centra

No comments:

Post a Comment