Ove godine sam bio pozvan u žiri Fondacije za kinematografiju Federacije BiH. To mi je do sada drugi
put da sam u žiriju filmskog fonda Federacije BiH, prvi put sam bio već sada
davne 2010. godine.
U ovom članku
želim da objasnim kako se projekti boduju i kako Fondacija za kinematografiju
pokušava da ima što transparentnija pravila kako bi se smanjile optužbe i
napadi koji se konstantno javljaju nakon svakog konkursa.
Čini mi se da bi
ovakav sistem bio vrlo efikasan kada bi se primjenio prilikom konkursa Filmskog
centra Srbije jer je bitno da sam konkurs bude što transparentniji i da autori
znaju koliko bodova su dobili, od koga i zašto.
Ok, krenimo
redom:
Reditelji čiji je
prethodni film prikazan u selekciji Kana, Venecije, Berlina, automatski dobijaju
finansiranje za novi projekat.
U 2012. godine to
je bio slučaj sa novim projektom Aide Begić, čiji prethodni film „Djeca
Sarajeva“ je bio prikazan u Kanu. Upravo zbog ovog pravila Aidin novi projekat
je automatski dobio podršku Fondacije za kinematografiju.
Svi filmski
projekti koji su ove godine pristigli na konkurs su bodovani na sljedeći način:
Umjetničke
vrijednosti projekta
|
|
Tema
|
Maksimalna ocjena: 25
poena
Odlična – 25 poena
Dobra – 18, 75 poena
Prosječna – 12,50
poena
Slaba – 6,25 poena
|
Postoji
li centralna ideja? Da li je tema jasna, dosljedna i prezentna?Da li je tema
i njena obrada u duhu vremena? Koja publika se moze identificirati sa temom?
Da li je tema značajna lokalno ili univerzalno? Da li autorov pristup čini
temu bliskom i univerzalno razumljivom?
|
|
Struktura
|
Maksimalna ocjena: 20
poena
Odlična – 20 poena
Dobra – 15 poena
Prosječna – 10 poena
Slaba – 5 poena
|
Da
li odabrana struktura pruza pravi okvir za obradu teme filma? Da li je
izbalansirana, moze li film imati dobar ritam? Da li je logika kauzalnosti
događaja unutar strukture ustanovljena, jasna i uvjerljiva?Da li uzročno
posljedični niz scena ima visok stepen koherentnosti?
|
|
Rediteljska
eksplikacija
|
Maksimalna ocjena: 25
poena
Odlična – 25 poena
Dobra – 18, 75 poena
Prosječna – 12,5
poena
Slaba – 6,25 poena
|
Prema eksplikaciji, ima li režiser osoben pristup temi?Da li
eksplikacija otkriva posebnosti u pristupu umjetničkim aspektima projekta?Da
li je eksplikacija fokusirana, detaljna, profesionalno napisana? Da li
sveobuhvatno opisuje način na koji će film biti režiran? Da li autorov
pristup na najbolji način koristi vizuelne potencijale teme. Da li režiser
maksimalno crpi posebnosti forme kratkog filma?
|
|
Transpernost
i utemeljenost budžeta
|
Maksimalna ocjena: 30
poena
Odličan – 30 poena
Dobar – 22,50 poena
Prosječan – 15 poena
Slab – 7,50 poena
|
Kredibilnost iznosa navedenih u budžetu? Odnos između
zahtjevnosti scenarija,rediteljske eksplikacije i budžeta filma?
|
Ukupno je moguće
dobiti 100 poena, a svaki član žirija pored ocjene mora napisati detaljno
obrazloženje.
Budući je ukupno
3 člana žirija, ukupna ocjena koja se dobije sabiranjem ocjena svih članova
žirija se dijeli sa brojem 3.
Ukupna ocjena
svakog projekta se objavljuje na službenoj stranici uz zapisnik žirija:
a pojedinačne ocjene članova žirija sa
objašnjenjem su dostupne za sve učesnike konkursa.
Autor ovog članka je Srđan Šarenac koji je
diplomirao filmsku režiju na FDU u Beogradu i Master iz filmske produkcije i
distribucije na Media Business School u Rondi, Španija.
Reditelj je i koprodiucent dugometražnog
dokumentarnog filma SELO BEZ ŽENA koji je osvojio 14 nagrada na 52 filmska
festivala. Srđan Šarenac je režirao dokumentarnu seriju „ Kako je nastala
sarajevska Top lista nadrealista“ i dramsku seriju „Mile u borbi protiv
tranzicije“. Izvršni je producent kratkog igranog filma „Ne sanjam na
njemačkom“ rediteljke Ivane Lalović koji je prikazan u takmičarskom programu
Venecijanskog filmskog festivala.
No comments:
Post a Comment