TEKSTOVI NA BLOGU

Sunday, May 5, 2013

GORDAN KIČIĆ O IGRI NA IVICI NOŽA

Triler "Ustanička ulica" reditelja Miroslava Terzića, koji je doživeo veliki uspeh, kako kod domaće publike tako i na festivalima širom sveta, stigao je i pred gledaoce RTS, najpre kao film, a sada, nedeljom, i kao četvorodelna mini-serija.

Producent, idejni tvorac i glavni glumac u ovom političkom trileru, Gordan Kičić kaže da bi "Ustanička" bila možda aktuelnija pre nekoliko godina, ali zahvaljujući studioznom radu i velikoj posvećenosti autora, dobili smo danas kvalitetniji film koji će, veruje, ostaviti trag u našoj kinematografiji.

- Prošlo je skoro šest godina otkad sam došao na ideju da se raspitam o funkcionisanju celog suda, o slučajevima kojima se bavi, generalno o ratu u bivšoj Jugoslaviji. Istraživanje je dugo trajalo. Zanimale su me informacije koje nisu bile predstavljene javnosti. Nisu bile tajne, ali svakako je činjenica da su sve države imale svoje verzije događaja. Mene je zanimalo šta se zaista dešavalo, kakvi su to ljudi bili, kako je izgledao taj lanac komande. Dugo sam razgovarao sa tužiocima, bio na suđenjima, slušao različite iskaze raznih svedoka... I od tri slučaja koja smo probrali nastao je film "Ustanička ulica". Zapravo scenario, koji je počeo da piše Filip Švarm, pa su mu se priključili Đorđe Milosavljević i Nikola Pejaković. Hteli smo da napravimo baš ovakav film, odnosno seriju, da prikažemo stvari onakve kakve jesu. I to kao triler, jer smo mislili da je žanr veoma važan momenat u okviru ove priče.

* Verujete li da je film važan za našu kinematografiju?

- Glupo je da ja pričamo o svom filmu, ali veoma mi je drago što smo svi manje-više bili debitanti sa ovim ostvarenjem. Miša Terzić kao reditelj, ja kao producent. I od kastinga, preko produkcije, trudili smo se da držimo visok nivo, možda nesvakidašnji u našoj kinematografiji. Od samog pristupa temi, razradi, snimanju, želeli smo da izvučemo maksimum od svih. Srećan sa što sam na svom prvom filmu sarađivao sa takvim glumačkim imenima: Šerbedžijom, Petrom Božovićem, Uliksom Fehmijuom, Ejdusom... Kada sve to uzmem u obzir, "Ustanička ulica" ima svojih kvaliteta. U Srbiji ju je pogledalo više od 50.000 ljudi.

Intervju u celini možete pročitati ovde: http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:432187-Gordan-Kicic-Igrao-sam-na-ivici-noza

No comments:

Post a Comment