TEKSTOVI NA BLOGU

Friday, May 17, 2013

BODLJIKAVO PRASE zaokružuje glumačku podelu



Vendi Mičel iz filmskog magazina ScreenDaily javlja nove detalje o okupljanju glumačke podele za novi film Srđana Dragojevića BODLJIKAVO PRASE.

Karl Markovič ( iz oskarom nagrađenog austrijskog filma FALSIFIKATORI) i Rade Šerbedzija priključili su se glumačkoj podeli filma BODLJIKAVI PRASE, Dragojevićevoj adaptaciji romana Džulijana Barnsa.
Markovič će igrati glavnu ulogu, tužioca Petra Solinskog a Šerbedžija će igrati naslovni lik, svrgnutog komunističkog diktatora Stoja Petkanova.
Smešten u fikcionalnu postkomunističku državu, BODLJIVKAVO PRASE je politički triler o suđenju bivšem komunističkom lideru na kome se žestoko brani.
Početak snimanja se očekuje u februaru 2014. godine.
Dragojevićev prethodni rediteljski rad bio je bioskopski hit i osvajač berlinskih nagrada PARADA.
Dragojević kaže, "Barnsovo BODLJIKAVO PRASE ispituje skorašnji istočnoevropski fenomen nostalgije za socijalizmom... Scenario tretira tu nostalgiju kao krinku, strategiju prikrivanja dvoseklih trauma koje dele sva istočnoevropska društva - traume socijalizma i traume tranzicije. Dodajte ovome i neuspeh kapitalizma koji je nastupio pošto je Barns napisao knjigu i imamo jednu vrlo savremenu priču o dva sistema."
Ovo će biti prva filmska adaptacija Barnsa posle METROLANDa iz 1997.
Roman je adaptirao Dragojević a produciraće ga Biljana Prvanović iz Deliriuma i Majk Dauni sa Semom Tejlorom iz Film and Music Entertainmenta..
Film su podržali i nemački Departures Film i MDM, bugarski Camera Ltd i bugarski filmski fond, hrvatskiDrugi Plan i državni HAVC, makedonski Sektor Film, srpska Intermedia i Filmski centar Srbije kao i rumunski Elefant Films. Film je prijavljen na još nekoliko fondova kao što su poljski PISF preko kuće ZaiR, i Ukrajinski filmski fond preko Cry Cinema odnosno britanski BFI.
“Do skora su ljudi iza Gvozdene zavese imali duhovnu nadmoć u odnosu na nas sa Zapada", kaže Majk Dauni. “Putovali ste u Rusiju i Istočnu Evropu i morali ste to da osetite - umetnici i pisci koji žive za istinu i umetnost, sigurnost sveta u kojoj perceptivni ljudi znaju ko im je neprijatelj, suprotstavljaju mu se i preziru ga. Sada sa smrću Kapitalizma - Istok i Zapad su zajedno u pometenom, pohlepnom svetu. Ovo je svet koji opisuje BODLJIKAVO PRASE i nudi snažan savremeni odjek jednog romana koji je napisan pre dvadeset godina.”
Barns dodaje: “Ja sam dete Hladnog rata. U školi i na fakultetu sam učio ruski. 1965. godine sam otišao na veliko putiovanje sa prijateljima - vozili smo iz Engleske, preko Nemačke i Poljske do Rusije, sve do Lenjingrada, dole do Kijeva i Odese, u Rumuniju, Mađarsku, Čehoslovačku i nazad kući. Ponovo sam posetio Rumuniju 1979. godine - i tamo sam zaprosio svoju ženu. Bio sam dvaput u Bugarskoj, jednom neposredno pred pad komunizma, a jednom kad je već pao. Dakle, znao sam ponešto o miljeu i dok sam pisao BODLJIKAVO PRASE imao sam pomoć bugarskih prijatelja oko pojedinih detalja "
“Na pad Komunizma gledam kao na uglavnom radostan događaj sam po sebi, ipak mnogo onoga što je usledilo - trijumfaluizam Zapada, slabljenje dobrih, istinitih ideja levice (nasuprot totalitarnim tendencijama), siledžijstvo kapitalističkog preobražaja – gledam sa zaprepašćenjem.”

No comments:

Post a Comment