BAJKOVITA filmska priča „Peti leptir“ Milorada Milinkovića, čija se premijera očekuje ove jeseni, nije samo prvi srpski 3D film, već jedan od retkih, ako ne i jedini koji je uspeo da okupi tri glumačke porodice na jednom mestu. Tako će, uz veterane Tanju Bošković, Mišu Janketića i Marka Nikolića, gledaoci videti i njihove naslednike - Lanu Karaklajić, Marka Janketića i Minu Nikolić.

Stariji Janketić tumači lik glavnog zloće Jovice Vuka, dok Tanja Bošković igra Melaniju, tajanstvenu vlasnicu poslastičarnice koja deci iz sirotišta otkriva priču o četiri viteza. Njihova deca su u „Petom leptiru“ oživela njihove likove u mladosti, a reditelj i koscenarista Milinković za „Novosti“ objašnjava kako je došlo do ovog „neobičnog fenomena“.
- Još u vreme kada smo razmišljali o kastingu i o tome ko bi mogao da igra Jovicu Vuka i Melaniju u mladosti, shvatio sam da oboje glumaca imaju naslednike koji se bave istom profesijom. Učinilo mi se potpuno logično da im ponudim uloge, a oni su odmah pristali. Jer, i Marko i Lana imaju ono nešto u pogledu, u izrazu lica, mimici, što podseća na njihove roditelje, pa je bilo očekivano da će lako proći kao „dvojnici“. Ipak su to geni - kaže Milinković.
Budući da se pojavljuju u različitim vremenskim epohama, Marko i Lana nemaju direktne scene sa roditeljima, baš kao ni Mina Nikolić, koja je u „Peti leptir“ došla po zahtevu reditelja.
- Pomislio sam u jednom trenutku, kad već imamo ovo dvoje mladih, što da ne pružimo šansu i Markovoj ćerki, i pozvali smo je. Jer, to i jesu uloge za mlade glumce, da se kale za budućnost - otkriva reditelj.
Mina igra bolničarku, a sa ocem Markom ima jednu zajedničku, ali „telefonsku scenu“, u odvojenim kadrovima. Po rečima reditelja, „glumci su glumci“ i jedino je važno šta pokažu na sceni, a ne čija su deca. Zato je i njegov odnos prema veteranima i njihovim naslednicima bio isti.
- Mislim da je u filmu najvažniji dobar odabir glumaca, a u „Petom leptiru“ je baš takav. Glavni junaci su deca, i bez obzira što kažu da je sa njima najteže raditi, moje iskustvo govori drugačije. Ovo mi je već treći film u kom noseće uloge tumače najmlađi i nikad nisam imao problema.
Poznata glumica Tanja Bošković s nestrpljenjem iščekuje premijeru „Petog leptira“, koji će „vratiti veru u bajke i srećan kraj“.
- Taj film je prava, puna radost stvaranja. Presrećna sam iz mnogo razloga. Najpre što sam igrala u prvom 3D srpskom filmu. Druga posebnost je to što sam prvi put zaigrala sa svojom ćerkom Lanom, iako je ona, po upisu na akademiju, rekla da ne želi da deli scenu sa mnom. Tu je još i saradnja sa kolegom Mišom Janketićem. On i ja smo u filmu par, a naše uloge u mladosti igraju moja ćerka i Mišin sin Marko, koji je već vrstan mladi glumac - priča ushićeno Tanja Bošković i ne krije želju da sa Lanom jednom podeli i pozorišnu scenu.
A, kako su se glumački veterani i njihovi naslednici „uklopili na ekranu“ saznaćemo, najverovatnije, u novembru, posle premijere „Petog leptira“.

NEMA TRAJANjA BEZ DARA
BARD srpskog glumišta Miša Janketić za „Novosti“ kaže da je srećan zbog dobrih kritika koje dobija njegov sin Marko.
- Raduje me što čujem da kažu da je darovit, najviše zato što su naši ljudi skloni da poveruju kako se i gluma, i karijera, mogu praviti „sa vezom“. Ne može se ovaj posao tako raditi. Može se, eventualno, jedna uloga dobiti „na vezu“. Ali, ne može se trajati bez dara, jer nije ti „Bog ujak“.

Izvor: Novosti