TEKSTOVI NA BLOGU

Thursday, January 30, 2014

predstavljen film PORED MENE stevana filipovića

Stevan Filipović predstavio je svoj treći film PORED MENE. Posle ŠEJTANOVOG RATNIKA i ŠIŠANJA, nastavio je putem svog drugog filma. PORED MENE je angažovana priča o otuđenju gimnazijalaca i nasilju u školama.

To je jedna od tema njegovog novog filma "Pored mene", čije je snimanje upravo završeno, uz učešće studenata Akademije umetnosti. Film prikazuje srednjoškolski razred jedne noći u školi bez mobilnih telefona i interneta.

Filipović (33) je debitovao atraktivnim filmom u žanru fantastike "Šejtanov ratnik", a pažnju šire javnosti skrenuo je angažovanim filmom "Šišanje", koji govori o nasilju među mladima.

On je podsetio da je "Šišanje" bilo projekat širi od samog filma.

"Imali smo dosta tribina i razgovora sa mladim ljudima, da to stavimo u kontekst, da se kroz razgovore otvore teme o problemima kojima smo se bavili u filmu. Ono čemu sam se stalno vraćao bilo je pitanje šta je koren svega toga. Tu često dođete do problema obrazovanja, a sa tim je nekako direktno u vezi i problem komunikacije", rekao je on.

Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Filipović je u međuvremenu počeo da radi kao asistent na Akademiji umetnosti.

"Došao sam u kontakt sa 'živim' studentima, koji su samo desetak godina mlađi od mene, a komuniciraju na dosta drugačiji način. Otuda ideja da napravim film o tome", objasnio je on.

Okosnica priče nastaje kada đake zaključa profesorka, igra je Hristina Popović, koja je predstavnik rediteljeve generacije, uzme im mobilne telefone i oni u školi ostanu bez interneta.

"Prinuđeni su iz raznih razloga da provedu jednu noć zajedno, bez tih prečica u komunikaciji i da se zaista otvore i upoznaju sebe na neki novi, drugačiji način", ispričao je autor.
Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Napominjući da je to dobar filmski okvir da se smesti takva priča, ocenio je da je uspostavljanje komunikacije moguće i u stvarnosti.

"Važno je da razumemo da to nisu neki vanzemaljci, da je to nov način komunikacije i da je bolje da mi naučimo taj jezik nego da ih osuđujemo i da kažemo kako je Fejsbuk najveće zlo i slično", naglasio je on.

Producentskoj kući "Hipnopolis", sa kojom je radio i prva dva filma, sada predstoje standardna postprodukcija, montaža, obrada slike i zvuka, rad na muzici.

"Volim taj proces i uživam u svim tim koracima", istakao je Filipović, dodaju'i da se još ne zna datum premijere.

Objavljen je i tizer za novi film.





Izvor: B92

No comments:

Post a Comment