TEKSTOVI NA BLOGU

Wednesday, October 16, 2013

DANIJEL D. VUJIĆ IZNOSI DETALJE BIOGRAFSKOG FILMA O NIKOLI TESLI

VELIKA glumačka imena već su privukla pažnju na novi film o Nikoli Tesli, koji će pod producentskom i scenarističkom palicom Daniela D. Vujića početi da se snima u maju sledeće godine. U „Tesli“ će igrati oskarovac Geri Oldman, Mila Jovović, (ako budu uspeli da se dogovore za honorar) i En Hatavej, sve u režiji (takođe oskarovca) Džona Milijusa. Film će se snimati u srpsko-bosansko -kanadsko-američkoj koprodukciji, te će se na velikom platnu u 140 minuta pojaviti Rade Šerbedžija, Jasmin Geljo i, kao mladi Tesla (kasnije će ga „preuzeti“ Oldman), Vladimir di Krupski, ali i Sanja Petrović, Sofija Rajović i Tamara Dragičević.

* Kad ste poželeli da pravite film o Tesli?

- Pre četiri godine mi je jedna glumica dala njegovu malu biografiju. Posle toga sam poželeo da napravim film o njemu, ali nije bilo šanse, jer je za tu viziju bio potreban budžet van mojih mogućnosti. Pre godinu i po su mi predložili da radim u koprodukciji i moja zamisao je postala moguća.

* U poslednje vreme se snima nekoliko filmova o našem slavnom naučniku. Po čemu će vaš biti drugačiji?

- Trenutno se snima 10 filmova o Tesli. Po jedan u Njujorku, Rusiji i Hrvatskoj, četiri u Los Anđelesu i tri u Srbiji. Mislim da su ozbiljna tri. Jedino mi pravi problem „Diznijev“ film sa Džordžom Klunijem. Ne zbog Klunija, nego zbog misteriozne kutije koju je Tesla smislio i sakrio, a oko koje će da se vrti priča. Sad ne mogu da idem za tom kutijom, moram da menjam pravac.

* Oni imaju Klunija, vi imate Oldmana. Kako su tekli pregovori sa njim?

- Geri je bio moja želja. Samo jednom smo se čuli. Sve su veoma brzo rešili njegov i moj agent, koji su inače dobri prijatelji.

* Jesu li, pored honorara, imali specijalne zahteve?

- Gerijev motiv nije bio novac, njega interesuje lik. Kevin, Oldmanov agent, rekao mi je da je Geri bio oduševljen „Prestižom“, u kojem Teslu glumi Dejvid Bouvi. Geri je video sebe u toj ulozi i bilo mu je krivo što je nije prihvatio, a imao je priliku. Sad nije hteo da propusti Teslu.

* A En Hatavej?

- Sa njom su pregovori u toku, ona i nema veliku ulogu. Trebalo bi da igra Katarinu, suprugu Teslinog prijatelja, u koju je bio zaljubljen. En je bila Gerijeva želja.

* Zašto ste hteli da Džon Milijus režira film?

- Radio sam ranije sa njim i ostali smo prijatelji. Ja sam, pre svega, pisac i često od njega tražim savete. Malo i preteram, ali dobar je on, trpi. Poslednji put mi je rekao: „Dobro, a gde su pare?“ Šalu na stranu, Milijus je odmah prihvatio da režira film. Njega, inače, niko ne voli za vreme snimanja. Ponaša se kao vojnik. On kaže da kad te vole, imaš probleme. Pogotovo su, kaže Džon, gadni oni što te zavole u startu. Tvrdi i da je najbolji glumac onaj koji je trenutno mnogo nesrećan..

* Koga ste još poželeli u „Tesli“?
- Voleo bih da, makar na dan, dobijem Morgana Frimena. Samo, tek istražujem sa kojim crncem je Tesla imao interakciju. Ali, bio je jedan Teslin savremenik - Ilajdža Makoj, izmislio je one protivpožarne aparate na plafonima, sto za peglanje i prvi čovek koji je izmislio sistem da ulje prolazi kroz motore, pogotovo za voz. Nikad se nije upoznao sa Teslom, a bio je genijalac.

Intervju u celini možete pročitati ovde: http://novosti.rs/vesti/kultura.71.html:459058-Danijel-D-Vujic-Rusimo-mitove-o-Tesli

No comments:

Post a Comment