TEKSTOVI NA BLOGU

Wednesday, February 27, 2013

MARKOVIĆ: JUGOSLAVIJA JE UMRLA '68

Prenosimo intervju koji je reditelj Goran Marković dao agenciji Tanjug. Markovićev novi film Falsifikator će imati premijeru 3. marta na zatvaranju Festa i taj film predstavlja oporu komediju o vremenu početka raspada Jugoslavije, izjavio je autor Tanjugu.

"Tema mog filma je pad. Na tu temu dobio sam narudžbinu od Gete instituta svojevremeno da napravim pozorišni komad. Razmišljao sam koji pad mene najviše interesuje i, naravno, došao do zaključka da je pad ili raspad moje zemlje zapravo tema broj jedan mog života", rekao je Marković.

Ovu načelnu temu spojio je sa pričom koja je "sasvim privatna, o jednom falsifikatoru koji je postojao, koji je bio altruista i težak idealista, delio je šakom i kapom diplome besplatno, smatrajuci da ljudi treba da imaju diplome za posao kojim se bave".

"To je neminovno vodilo ka padu. Tu njegovu delatnost i pad te zemlje spojio sam u jednu 'ćeliju' i sve situirao u 1968. godinu. Smatram da je 1968. ključna za početak onoga što se zove pad Jugoslavije. Doduše, Jugoslavija se nije raspala te godine, ali je početak očigledno bio tu", ocenio je Marković.

Intervju u celini možete pročitati ovde: http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=268&yyyy=2013&mm=02&dd=27&nav_id=690451

No comments:

Post a Comment