TEKSTOVI NA BLOGU

Saturday, October 26, 2013

VESELKO KRČMAR O DUGOJ SARADNJI SA ZDRAVKOM ŠOTROM

"Lajanje na zvezde", "Zona Zamfirova", "Ivkova slava", "Ranjeni orao", "Greh njene majke" - na špicama svih ovih ostvarenja stoji njegovo ime. Tokom karijere duge četiri decenije, Veselko Krčmar je, kao direktor fotografije, potpisao najgledanije domaće filmove i serije i dobio sve nagrade koje se dodeljuju za ovu oblast.
Priznanje ga nije zaobišlo ni na nedavno završenom Festivalu domaćih serija gde je ovenčan Zlatnom antenom za "Šešir profesora Koste Vujića". To što šira publika za njega nije ni čula, ovom rođenom Prijedorčaninu nimalo ne smeta. Naviknut na poziciju iza kamere, ispred objektiva se oseća nelagodno.
Mada mu je do penzije ostalo tek nekoliko meseci, i dalje vredno radi. Našli smo ga u Jugoslovenskoj kinoteci gde je snimao emisiju o jubileju RTS digitala. U šali kaže da je i on već za arhiv, a onda ozbiljnije dodaje:

- Mislio sam duže će da traje, ali sve nešto brzo prođe. Kao da sam juče došao u Beograd koji mi je izgledao strašno ogroman. Tri puta sam polagao prijemni ispit i stalno ulazio u uži izbor. I to mi je bilo najteže, odlazak na železničku stanicu i vraćanje u Prijedor. Tamo brat završio medicinu, sestra pri kraju farmacije, otac železničar, majka nepismena. Ne mogu da joj objasnim šta ja to hoću, jer tad je još bio stari naziv Akademija za pozorište, film, radio i televiziju. Iz trećeg puta sam upisao i, kako je ona govorila, počeo da radim "nešto za televiziju".

* Kako je počela saradnja sa Šotrom?
- Kako ono beše kažu: imaš 10 posto talenta, ostalo je rad. Ja jesam mnogo radio, ali morate imati i sreću. Posle Titove smrti, prešao sam u filmske snimatelje i na snimanju "Obraza uz obraz", Miki Vorkapić me upozna sa Zdravkom Šotrom. Ja, seljak, u njega i Milenu Dravić gledam kao u bogove. Ali, posle pet godina počnem da radim sa Šotrom. Eto, to je sreća. Da nije bilo Šotre, možda bih radio "30 metara nemo". To je izraz iz vremena kad smo još koristili filmsku traku, pa kad je bilo nevažno snimanje i treba da se pokrije samo slika, mi kažemo: "Idi, snimaj 30 metara nemo".

Više ovde:  http://www.novosti.rs/vesti/spektakl.147.html:460565-Veselko-Krcmar-Sotru-sam-gledao-kao-boga

No comments:

Post a Comment