TEKSTOVI NA BLOGU

Wednesday, August 14, 2013

MONIKA BELUČI SE NOVINARIMA U TREBINJU OBRATILA NA SRPSKOM JEZIKU

Emir Kusturica i Monika Beluči sinoć su prvi put obelodanili: ratna priča koju ćemo gledati je univerzalna, mogla se dogoditi bilo gde na planeti, ali je poprište sukoba – Kninska Krajina, u bliskoj prošlosti, a za razliku od današnjice, naseljena uglavnom Srbima. Zanosna Italijanka igra ženu – obaveštajca od oca Krajišnika i majke Italijanke, njena porodica se 1992 doselila u ovaj kraj, a posle pada Krajine u borbi za goli život ona je prinuđena da traga za novim identitetom i pasošem... To će pokušati da ostvari uz pomoć Koste, koga igra Kusturica, ali će se njihov odnos pretvoriti u ljubavni i završiće se žrtvovanjem nesrećne žene...

- Deo priče je gola istina, deo je fikcija poznata iz moje knjige „Sto jada“. Monika i ja ovih dana snimamo kadrove za drugi deo triptiha: beg dvoje ljubavnika, progone ih prošlost i obaveštajne službe – rekao je Kusturica.

A Monika je svoje prvo obraćanje znatiželjnicima u Trebinju počela replikom iz filma.

- Oprala sam babi kosu, nahranila je, a ona me pita, jesi li ti jela? - rekla je slavna glumica na srpskom jeziku, izazvavši buru aplauza, izmamivši osmehe Trebinjaca – Mogu ja na sprpskom još da vam pričam! Ali u filmu, ja kao dete iz mešovitog braka, kao doseljenik u Krajinu pred početak rata, treba da govorim pomalo nemušto. Srpski je lep i težak za učenje, ali sam i dalje veoma motivisana i srećna jer je Emir mene odabrao za ovu ulogu. Godinu dana govorimo o filmu, osnova je ostala ista, a Emir je u međuvremenu promenih sve ostalo, nepredvidiv je, to je način rada koji mi odgovara.

 A Emir Kusturica ima svoje dileme. Poslednji film je snimio pre pet godina, pitali smo ga, šta očekuje sada, na pola puta u novom poduhvatu?

- Teško je snimiti loš film, a kamoli dobar. Posebno u vremenu novih tehnologija, kada digitalna slika ubija svaku iluziju. Pitanje je samo do koje mere čovek može da izrazi svoju iluziju. Kamera stvara sliku sveta, posrednu, daleko od „direktnog prenosa“. Kada sam pravio prve filmove trebalo je znanje, danas možeš ceo dan da se smeješ gegovima na internetu, i to ti je, najčešće, dosta. Dalje, ovo je žanr film, različit od svih mojih dosadašnjih, reć je o istorijsko – avanturističkoj drami. A Moniku sam odabrao jer je ona žena u pravom smislu, u kakvu se zaljubljujete na prvi pogled.

Snimaće Kusturičina ekipa još mesec i po dana u Zelengori, Trebinju, Mokroj Gori, Kamenoj Gori kod Prijepolja...

Više ovde:  http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:448934-Monika-Beluci-pricala-na-srpskom-Kninska-krajina-popriste-filma

No comments:

Post a Comment